הצרת היקפים וחיטוב הבטן

ronit

“אני לא מצליח להוריד באחוז שומן, להצר היקפים ולהתחטב”

כמה פעמים שמעתם או אמרתם את המשפט הזה?
בתור חברה לבניית חדרי כושר, ותוספי תזונה, אנשים רבים מגיעים אלינו אחרי התייאשות מהורדת שומן בבטן, ובעיקר הצרת היקפים בכל הגוף.
במחשבה ראשונה נדמה שרק תרגילי בטן לכל סוגם זה הדבר שיעזור לנו להגיע לתוצאה הרצויה, זה שיביא לתוצאות של חיטוב ועיצוב. אך, ברגע שמתחילים לחקור קצת עמוק יותר מבינים שזה לא פשוט כמו שזה נשמע ובשביל תוצאה רצויה ומהירה צריך להישמע לכמה כללים.

אין ספק ששרירי בטן מחוטבים להפליא הם רצון וחלום של כל אחד בטן שטוחה, מחוטבת, ולא אחרת ממסורטטת.

אז מה עליי לעשות?

הקשר בין חיטוב והצרת היקפים מחייבים לוחות זמניים סדירים ואכילה נכונה, תוך שמירה על תפריט תזונה יום יומי וחיזוק נוסף על ידי תוסף בכדי להבטיח אספקה אופטימלית של חלבונים (אבקות חלבון, שורפי שומן ), ויטמינים חיונים, מינרלים וחומרים מזינים נוספים.
האיזון לכל אדם הוא באופן אינדיבידואלי מבחינת רמת החלבון, פחמימה ושומן בלתי רווי שבגופו היביאו לתוצאה מהירה. כמו כן, תזונה נכונה אינה הכלי היחידי להצלחה עבור המטרה של האדם, יש לשלב יחד עם זאת, לא אחרת מפעילות גופנית. פעילות גופנית שתוכנה אינה כוללת רק תרגילי בטן ומעט אירובי, אלא שילוב מלא של פעילות אירובית– לשריפת קלוריות ושיפור סיבולת לב ריאה ופעילות אנאירובית– לחיטוב, עיצוב הגוף, ושריפת קלוריות גם כן. 

‘הניצחון מחייב הכנה מוקדמת’

לכל מטרה שאנחנו רוצים להשיג, חשוב לעשות הכנה מוקדמת. לחשב ולרשום את דרך הפעולה, יעדים בין לבין בדרך להשגת המטרה, ההבנה ששינוי אינו קורה ביום והתמדה זה עניין גשול בדרך לתוצאה. 

המילה איזון היא מילת מפתח לחיים נכונים, טובים ובריאים יותר. פעילות גופנית עצימה ורבה יותר עלולה להביא לפציעות כפי שאכילה מרובה תביא לעלייה במשקל ואי השגת המטרה. פעילות גופנית אינטנסיבית בשילוב תזונה שאינה מאוזנת יביא למצב שהגוף ישאר במצב של סטרס במצב הישרדותי וימשיך לאגור שומן- שומן בטני. יש לאזן בין כל העקרונות כדי להגיע ליעד המבוקש. ניתן לעשות זאת, ואף רצוי, באמצעות היוועצות מומחה אשר ישלב בין תוכנית אימונים מתאימה ותפריט תזונה כאן אצלנו בחברה. 

תשתדלו לא להיות עבדים לתהליך העניין התחרותי והנפשי התופס מקום כבוד בקבלת החלטות.

כמה עובדות חשובות לקבוצת שרירי הבטן:

  1. שריר הישר הבטני (הקוביות).
  2. שריר הרחב הבטני.
  3. שרירי האלכסון החיצוני
  4. שריר האלכסון הפנימי.
  • רצוי ומומלץ לעבוד על כל חלקי הבטן לסירוגין על מנת להביא לזירוז העצרת ההיקפים והפחתת רקמות שומן שהצטברו.
  • תרגילי בטן לדוגמא שניתן לבצע: בטן סטטית (הפלאנק), במתקן למקבילים/מתח- ברכיים לכיוון החזה, כפיפות בטן בשלל סוגים על מזרון, כדור פילאטיס, באמצעות TRX , כפיפות לצדדים – עבודה על אלכסונים וכ”ו.

תזכורת:
אחוזי שומן נמוכים שעוטפים את הבטן + שרירי בטן חזקים + תזונה נכונה + ופעילות אירובית =הגשמת חלומות!
אין קסמים – תיצרו מטרה – פעולה – תוצאה – לוחות זמניים – התמדה מנצחת!

הצרת היקפים פאוור ספורט

פאוור ספורט = כושר גופני ותזונה = דרך חיים !