מאמרים

השינוי הגדול- סיפורו של אורי שלם

vibit

השינוי הגדול של אורי שלם- (יומנו של בודיבלדר)

ראשית, אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם/ן שמקדיש מזמנו לקרוא, לפרגן, לתמוך ולבקר.

במהלך השנים זכיתי ליצור שינויים אצל לא מעט אנשים וכולי תקווה שאצליח ליצור שינוי גם אצלכם.

אתם יותר ממזומנים להגיב, לשאול, להיעזר! אשמח לעזור לכל מי שיחפוץ בכך..

שמי אורי, בן 33 מרחובות. נשוי+1 ועוד אחד בדרך, רואה חשבון בפירמה גדולה ומאמן כושר אישי מזה 15 שנה.

רבים שואלים אותי, מה הקשר בין רואה חשבון למאמן כושר אישי?!

ספורט  ואורח חיים בריא:

רק מעטים יודעים שכל חיי הייתי נער שמן ונרפה, הייתי מכור לאוכל ופטור משיעורי ספורט.

תוך עשר שנים הצלחתי להפוך מ”בטטת כורסה” לאדם שמחליט באופן ספונטני להשתתף בתחרות פיתוח גוף (ואף לזכות במקום ה-3 והמכובדJ ).
בעברי, שקלתי 115 קילו. הרגשתי שכולי “שומן טהור”. מה שגרם להשמנה היה אורח החיים בבית: גדלתי במשפחה, שבה האוכל הוא חלק מרכזי מההוויה (עד היום, אין בבית הורי מודעות לתזונה נכונה).
בילדותי, לא רק בשבתות ובחגים היה שולחן האוכל עמוס במטעמים, אלא גם ביומיום היה בבית שפע של מזון, ללא הבחנה בין מה שבריא למה שלא. את מה שהייתי אוכל אז בארוחת צהרים אחת, אני לא אוכל כיום בחודש שלם.

ארוחות שחיטות

לארוחת בוקר הייתי אוכל שני טוסטים עם גבינה צהובה 28 אחוז שומן ושותה שתי כוסות שוקו מוכן.
בצהרים, הייתי אוכל חצי קילו שניצלים מטוגנים מלווים בצ’יפס שטוגן מארבעה תפוחי אדמה ובקבוק של מיץ פירות סחוט.
לארוחת ערב, הייתי אוכל מנה מוגדלת במקדונלדס/ שווארמה בלאפה / פיצה”.

שינוי של 180 מעלות

מה שגרם לי לעשות שינוי של 180 מעלות בחיים שלי האמת לא הגיע מרצוני.
בגיל 18 בצעתי בדיקות דם ומצאו שיש לי רמת כולסטרול מאוד גבוהה בגוף (480). רופא המשפחה שלח אותי למומחים בבית החולים שיבא ובגלל הרמה החריגה הכניסו אותי מיד לניסוי של תרופות חדשות. במסגרת הניסוי, צרכנו (קבוצת נבדקים עם עודף כולסטרול)- ‘קרסטור’ ו’איזיטרול’, תרופות שהיו אז בשלב סופי של אישור לשימוש בבני אדם. לאחרונה, הן אפילו הוכנסו לסל הבריאות. תפקידן של התרופות הינו לחסום את ייצור הכולסטרול העודף בגוף.
נטילת התרופות הייתה צריכה להיות מלווה בשינוי באורח החיים.

נאלצתי להתחיל דיאטה ולהתחיל לעסוק בפעילות גופנית, שעד אז הייתה רחוקה ממחשבותי.

בגלל השתתפותי בניסוי, לא גויסתי לצה”ל אך היה לי חשוב לתרום את חלקי, ביקשתי להתנדב ונשלחתי לשלישות ברמת גן, שם קיבלתי תפקיד פקידותי.

במהלך הצבא, עשיתי קורס מאמני כושר במכון וינגייט –אותו סיימתי בהצטיינות. את הקורס עשיתי בזמני הפני ורציתי לצקת בו תוכן. יחד עם זאת התחלתי לאהוב מאוד את תחום הספורט ועניין אותי לעבוד לתמוך ותהתקדם בו כמאמן כושר ותזונה, בנוסף להיות מאמן כושר זאת עבודה נהדרת עבור סטודנט.

לפני הצטרפותי לצה”ל, עבדתי בחברת סטארט-אפ באזור התעשייה של ראש העין. כדי לשרוף קלוריות, הייתי הולך כל יום כשעתיים וחצי: מהבית לתחנת הרכבת, מהרכבת עד למקום העבודה- ובחזרה. במקביל, התחלתי להתאמן בחדר כושר.

אימונים ומוטיבציה

כמו רבים וטובים מכם (מניח שרובכם יזדהו עם המקרה) המפגש הראשון עם חדר הכושר לא עורר בי חשק מיידי להתמכר לפעילות גופנית. התאמנתי במכון זעיר עם מכשירים מיושנים ומדריך שלא התערב בנעשה.
היו לפניי שתי אופציות: או להתמרמר על מצבי הרפואי הירוד ולהרגיש שאני מרצה את עונשי בחדר הכושר – או שאם אני כבר מטפל בבעיה הרפואית, אז לא להתעסק דווקא בה אלא לנצל את הסיטואציה כדי להשיג תועלות נוספות.
בכלל, הגישה שלי בחיים היא שאם אתה עושה משהו – תעשה אותו כמו שצריך או עשה נכון את הדברים הנכונים. הכנסתי את עצמי למשטר קפדני והצבתי יעדים ומטרות .

מאז, אני שומר על משקל יציב ותקין, אחוז שומן של ספורטאי תחרותי למרות שבינינו, תמיד יש תקופות שקשה יותר ויש נפילות. זה טבעי וזה קורה לכולם! גם למקצוענים שבינינו.
בגדים שלבשתי בגיל 14 גדולים עליי. היום יותר חשוב לי איך אני נראה. כשהייתי שמן המראה החיצוני לא ממש עניין אותי.

תחרויות פיתוח גוף

בשנת 2011, תוך שלושה שבועות, החלטתי (בגיל 28, במהלך ההתמחות בראיית חשבון) להתמודד בתחרות “מר דרום” של נאב”א, הארגון הישראלי לפיתוח גוף. עד אותו רגע, שבה נפלה ההחלטה, לא ראיתי את עצמי כמי שעוסק בפיתוח גוף לצורך תחרותי. חבר שכנע אותי להירשם כדי להתנסות בחוויה חד פעמית, והיא אכן הייתה שווה כל רגע.
התחרתי בקטגוריה של מתמודדים ששוקלים עד 72 קילו.
השופטים בדקו כל מתחרה על פי מסת השריר, אחוזי השומן ופרופורציות חלקי הגוף זה ביחס לזה ופוזיציה- הדרך שבה המתמודד מפגין את שריריו על הבמה.
ביום התחרות, שקלתי 72 קילו עם 8 אחוזי שומןוזכיתי במקום ה-3. על חגיגות הניצחון ויתרתי, כיוון שלמחרת בבוקר הייתי צריך להתייצב במשרד.

 

 

בחודש מאי 2017, 5 שנים לאחר התחרות הקודמת, החלטתי שוב (בעידודו של אותו חבר), לנסות ולהשתתף בתחרות פיתוח גוף.
הפעם היה זה בתחרות “מר ישראל” של איגוד נאק.

לתחרות הגעתי לאחר הכנה רצינית יותר, במצב הרבה יותר טוב פיזית שזה אתגר לא קטן. בכל זאת, גיל 33 לעומת 28, אבא לילדה בת שנתיים וחצי ועם אישה בהריון מתקדם + עבודה במשרה מלאה לעומת רווקות. באתגר האישי הזה ניצחתי (למרות שלא זכיתי בדירוג אבל החוויה והמזכרת שווים את זה) והכל להזכירכם, בתהליך טבעי לחלוטין!

ההשתתפות בתחרויות בשיטה הטבעית גרמו לי ללמוד ולהבין המון דברים עלי ועל החיים .

הצבת מטרות ויעדים

אם הצבתי לעצמי מטרה וזה חשוב לי – אני הולך עם זה עד הסוף!

בשביל לצלוח קשיים בחיים (תהליך פיזי ובעיקר נפשי מאוד מאוד סוחט וקשה) אתם צריכים מנגנון תומך שיעמוד לצדכם (משפחה, חברים, אנשים טובים באמצע הדרך).
תמיד יהיו כאלה שינסו להוריד אתכם למטה, נטרלו אותם מחייכם.
אל תתנו לאף אחד להסיט אתכם מהמטרות שהצבתם לעצמכם!

תחושת הסיפוק שהצלחתם, גדולה יותר מעצם זכייה בפרס כזה או אחר.

מה מותר לאכול ומה אסור

מצאתי את עצמי יושב במסעדות חוגג יומולדת לבני משפחה כשאסור לי להזמין שום דבר מהתפריט.
מבאס אבל כשאתה צופה מהצד אתה למעשה מבין כמה הזדמנויות בשגרה יש לנו לשבור אותה!

כמה אירועים “חריגים” שיכולים להרוס לך הישגים בתזונה ובאימונים.

לומדים על אילו הנאות מהאוכל מוכנים לוותר, ומתי צריך פשוט להגיד לא תודה ולהמשיך לשמור על התפריט מבלי לסטות ממנו.

תזונה:

מבחינה תזונתית, בסופי שבוע ואירועים – אני מרשה לעצמי לשחרר קצת עם הפחמימות אבל משתדל לא להגזים. במהלך השבוע אני אוכל רק מה שבתפריט, שבניתי בעצמי. אם יש לי כמיהה למשהו מתוק, אני משתדל לדחות אותה לסוף השבוע. עד היום אני אוהב לאכול, מהאהבה לאוכל לא נגמלים. ההבדל הוא שעכשיו 95 אחוז מהזמן אני מקפיד על מה שאני אוכל גם אם זה בסופי שבוע ובאירועים.

זמן אימון:

מבחינת אימונים, אני תמיד מתחיל עם אימון אירובי על בטן ריקה ואחריו אני עובר לחדר הכושר לאימון הכוח.
לאימון הכוח יש יותר חשיבות, מבחינתי, מפני שהוא בונה את מסת השריר.
את החלק האירובי אני אוהב לעשות דווקא תחת כיפת השמיים. אני רץ שעה בשיטת אינטרוולים: דקה ריצה, דקה הליכה נמרצת – לסירוגין. אני רץ מהמשרד לחוף הים – ובחזרה.

את היום אני מתחיל בשעה 3:30 לפנות בוקר, האימונים שלי כוללים 4 אימוני אירובי ו- 4 אימוני כוח בשבוע אשר מתפרסים על פני 5 ימים. ביומיים הנותרים אני מקפיד לתת לגוף מנוחה מלאה לצורך התאוששות נאותה ובנייה.

איזה אבקות חלבון  עדיפות?

את צריכת החלבונים שלי אני משלים בעזרת אבקות חלבון ונעזר בתוספי תזונה בכדי להשלים רכיבי תזונה חיוניים.

לאחר שנים רבות שבהן דגמתי לא מעט אבקות חלבון ותוספים מסוגים שונים ושל חברות שונות, הגעתי ל”פאוור ספורט” ונחשפתי למוצרי SAN נוטריישן אותם הם מייבאים מארצות הברית. חלבונים ברמה גבוה ואיכותית.

חברת “פאוור ספורט” כל מה שיש לי להגיד זה שמהרגע הראשון הרגשתי שמצאתי בית. החל מקבלת הפנים החמה החיוכים , אירוח שכלל הסבר מעמיק על החברה ומוצריה, על ה”אני מאמין” שלהם ותחושת החום שאני מקבל כל פעם מחדש שאני מגיע למקום.
מרגע שנחשפתי למלאי המוצרים המגוון של חברת “פאוור ספורט”, אני משתמש באופן קבוע באבקת חלבון טיטניום וואי מבית S.A.N (סאן)נוטריישן שנחשב לאחד החלבונים האיכותיים ביותר הקיימים בשוק וכן בתוסף BCAA Pro Reloaded. בונה שריר ומונע דלקות, יחד 12:1:1 לאוצין, איזו לאוצין וולין+ גלוטמין, ספיגה טובה. מרגע המעבר למוצרים של S.A.N. (סאן) נוטריישן חל שיפור ניכר בהרגשה האישית ובאיכות האימונים והתוצאות.

שמחתי לשתף אתכם בסיפורי האישי בבלוג מקווה שנהנתם ונשארתם עד הסוף, אם גם אתם רוצים לספר על השינוי שלכם אתם מוזמנים לשתף ולשלוח תמונה.

תודה לכולם ונתראה בקרוב.

  קישור למוצר:

https://www.powersport.co.il/san-bcaa-pro-reloaded.html

שינוי גודל גופנים