כל מה שאתה צריך לדעת על גלוטמין

vibit

ישנם מיתוסים רבים סביב גלוטמין בספורט, גלוטמין כבר ידוע מזה זמן רב כמוצר יעיל מאוד לתמוך בפיתוח מסת שריר.
מהו גלוטמין וכיצד הוא משפיע על סינתזה של סיבי שריר, הורמונים, צמיחת שרירים, חסינות, סיבולת ושריפת שומן?

מהו גלוטמין?
גלוטמין זכתה לפרסום בסוף שנות השמונים / תחילת שנות התשעים, כלומר פחות או יותר בתקופה שבה החלו לדון בהרחבה על קריאטין .
חומצת אמינו (מרכיב של חלבונים) מפיצה חנקן סביב הגוף. זה חשוב במיוחד עבור ספורטאים, חנקן הוא מרכיב של חלבונים ומאפשר חילוף החומרים של חלבון בניית שריר:

כאשר מאזן החנקן חיובי, כלומר כאשר הגוף שומר על יותר חנקן מאשר הוא מאבד, תהליכים אנבוליים להתרחש (כלומר השרירים, בנוי מחלבונים, לגדול)
כאשר מאזן החנקן הוא שלילי, תהליך קטבולי מתרחש (כלומר תהליכים גרימת התמוטטות של חלבונים ושרירים בגוף).
עם תוספת גלוטמין, לא רק לפתח ולבנות מחדש את השרירים, אלא גם לייצר יותר חומצות אמינו.
למה זה משנה? לקראת סוף שנות השמונים והתשעים, נערכו מספר בדיקות אשר אישרו כי גלוטמין מגרה סינתזה ומעכב פירוק של חלבונים. במבחן המבחנה של 1990, גויאו ותומפסון הוכיחו כי סינתזת החלבון תלויה בריכוז של חומצות אמינו. כאשר הריכוז של חומצות אמינו היה הגבוה ביותר, אנאבוליזם (תהליך הבניה) גדל יותר מ 58% בהשוואה לריכוז אפס.

התוצאות המרשימות של הבדיקות מסבירות מדוע גלוטמין משפר את הסינתזה של סיבי השריר ועושה תוספת מושלמת לאימונים ותוספי חלבון.

איך גלוטמין משפיע על סינתזה של סיבי שריר ?
לאחר פרסום תוצאות מחקר שבוצע בשנת 2008 על ידי לואיז דלדיצ’ק, ציינה כי גלוטמין הוא אנטגוניסט של לאוצין, המתערב עם קינאז ( קבוצת אנזימים/חלבונים) בתאי שריר.
לאוצין הוא BCAA כי הוא יעיל מאוד עבור גירוי לצמיחת שריר השלד. קינאז הוא אנזים הממריץ את סינתזת החלבון בשרירי השלד, כלומר הוא מאפשר את הפיתוח של חלבונים ומשפר, בין היתר, את הצמיחה והתפתחות של תאים. האנזים מופעל על ידי הורמונים אנבוליים הכוללים, בפרט, אינסולין, ועל ידי חומצות אמינו, כגון לאוצין.

כיצד הגלוטמין מגביר חסינות וסיבולת ?
גלוטמין משפר חסינות ומעכב נזק לשריר הנגרם על ידי זיהומים חיידקיים. זה גם מועיל לשריר לבזבז תסמונת איבוד מהיר וקשה של מסת שרירי הגוף, לחולים עם מחלות קשות וחבלות, כולל סרטן.
גלוטמין הוא בעל תיפקודים רבים, מספק אנרגיה לתאים במערכת העיכול, מסייע בהתחדשות תאים אלה,ולכן משפיע על יכולת הספיגה של המעיים.
תאים המתחלקים במהירות, כגון התאים של מערכת העיכול ומערכת החיסון זקוקים להספקת גלוטמין. זו הסיבה שיש להם פרוצדורות רפואיות כמו השתלות מוח עצם שיעורי התמותה נמוכות בהרבה, כאשר הם מקבלים טיפול משלים וממוקד של גלוטמין.

גלוטמין בשימוש כנגד מחלות מחלות אוטואימוניות במערכת העיכול כמו מחלת קרוהן כמעט תמיד מלוות בחדירות מופחתות של דופן המעיים, דבר המוביל לירידה בניצול הויטמינים שאכלנו מהמזון. חוקרים הודיים גילו כי ישנה הוכחה שנטילת תוספי אל-גלוטמין כחלק מהתזונה (0.5 גרם לקילו ממשקל הגוף) עשויה באופן דרסטי להגדיל את חדירות מעי ובכך לשפר את קליטת וניצול החומרים החיוניים שנכנסו לגופנו מהמזון.
הגלוטמין מהווה בסיס לייצור חלבונים אחרים, להם הגוף זקוק. מצבים של: אחרי ניתוחים, פציעות, זיהומים, כוויות, מתח נפשי, סרטן ושאר המחלות, מרוקנים באופן קיצוני את יצור וזרימת הגלוטמין, לכן במצבים אלה, אם אין אספקה של גלוטמין על ידי המזון או תוספים, הגוף “שודד” את עצמו על ידי פירוק שרירים, על מנת לספק לעצמו גלוטמין. שימוש רצוף בתוספת גלוטמין ימנע מצב זה.

האם גלוטמין מסייע בהפחתת השומן ?
גלוטמין משמש גם צמצום פחמימות ומחפש מבער משקל טוב. זהו מרכיב נפוץ של תוספי המסה.
מצד אחד, הפעילות של גלוטמין דומה פחמימות, אבל מצד שני, זה מפחית משקל תוך כדי לעזור לך לשמור על כל הפרמטרים הרצוי. בנוסף, הוא זוכה זמן. מחקרים מראים כי תוספת גלוטמין במשך 6 שבועות משפר את כוחו ב -6%  וגורם לצמיחת שרירים ב -2%.
לכן, ברור כי החומר הוא תוספת מושלמת של כוח ואימון פיתוח גוף. זה אנבוליים ומבער שומן, עם פוטנציאל לגרום לצמצום שומן. מה שחשוב כאן הוא הסינרגיה בין גלוטמין (תוספת שריר), קריאטין ו- BCAA (לאוצין, איזולאוצין, ולין)

אם אתם חותרים לצמיחה המונית כוח, מנה קטנה של גלוטמין יהיה מספיק. אבל אם אתה רוצה ביצועים מושלמת במטרה לשפר את סיבי השריר, לשקול שילוב של גלוטמין, קריאטין, BCAAs.
אתה לא צריך מינון גבוה, 2 עד 14 גרם יעשה את העבודה. עם זאת, אתה מקבל יעילות, מחיר בסיס נמוך עבור הכוח שלך ועבור האימונים לפיתוח גוף.

קישור למוצר לחץ כאן